Werkwijze / Huisregels

Om de samenwerking tussen TeamFysiek en u voorspoedig te laten verlopen hebben we een aantal punten van aandacht op papier gezet:

– Bij het eerste bezoek aan de praktijk krijgt u van de therapeut een afsprakenkaartje, hierop worden de volgende afspraken genoteerd. Belangrijk dus dat u dit kaartje altijd bij u hebt voor verdere planning van afspraken.

– We proberen de wachttijden zo kort mogelijk te houden daarom vragen we u om op tijd voor uw afspraak aanwezig te zijn en plaats te nemen in de wachtruimte totdat uw therapeut u komt halen.

– Mocht u in het bezit zijn van relevante informatie voor de therapie
(röntgenfoto’s, operatieberichten, etc), dan verzoeken wij u dat bij de eerste behandeling mee te brengen.

– Indien u een afspraak niet na kunt komen, dient u deze 24 uur van te voren af te zeggen, anders kan deze in rekening worden gebracht.

– Indien u oefenmateriaal e.d. van onze praktijk heeft geleend, deze graag aan het eind van de behandelserie terugbrengen naar de praktijk.

– De eerste afspraak voor uw klacht is een screening, intake en onderzoek. Op basis daarvan volgt, wanneer geïndiceerd, direct een behandeling. Dit zijn verschillende declaratiecodes en tarieven en zijn de landelijke vereisten vanuit wet en zorgverzekeraar. Het geven van advies of een huiswerkoefening is een vervolg op de gestelde werkdiagnose en wordt gezien als een behandeling.

– Een behandeling is niet gerelateerd aan tijd. We plannen wel een half uur in maar de daadwerkelijke behandeltijd is van meerdere factoren afhankelijk. Dit kan dus korter, maar ook langer zijn.

– Bij aanvang van uw traject wordt een dossier opgestart en bij de afronding weer afgesloten. Hierbij moeten wij aan veel kwaliteitseisen voldoen. Deze verplichte administratieve taken handelen wij (gedeeltelijk) af buiten uw fysieke aanwezigheid en is daarmee een onderdeel van uw behandeltraject.

Hiervoor vragen wij uw begrip en medewerking.